Országos tanítási verseny
Az Apáczai Kiadó gondozásában három tanítóképzős hallgató és három gyakorló tanító részvételével nemes versengés zajlott március 3-án és 4-én a jászberényi Gyakorló Általános Iskolájában és Gimnáziumban. Azt mérték össze a döntőbe kerültek, ki mennyire tud megtervezni, majd levezetni egy matematikaórát. A versenyzők harmadik és negyedik osztályos gyerekekkel bizonyították felkészültségüket, rátermettségüket a szakmai zsűri előtt. (A harmadik osztályok vezetői: Gyurkó Miklósné, Novákné Berényi Katalin, Farkasné Szabó Hajnalka, a negyedig osztályoké: Szőke Ildikó, Pócz-Nagyné Berta Sarolta és Telek Zsuzsanna).
A Gyakorló Iskola vezetője, dr. Szvathné dr. Szalay Márta köszöntötte Esztergályos Jenőt, az Apáczai Kiadó ügyvezető igazgatóját, Ágoston Anikó megyei szakreferenst, dr. Barkó Endre dékán, dr. Lóczi Márta dékánhelyettest és a megjelenteket.
Dr. Barkó Endre megállapította, hogy ugyan számos nehézséggel kell szembenézni, de a tanítóképzés rendben van, hiszen ez a fórum is a tanítás szakmai kérdéseivel foglalkozik. Nyíregyháza, Szarvas és Szeged tanítójelöltjei mellett a pápai, a miskolci és a nyíregyházi gyakorló pedagógusok is bizonyíthatják felkészültségüket a legújabb tantárgypedagógiai eljárások prezentálásával.
Ezután Gálikné Nagy Erzsébet tanárnő tanítványai köszöntötték kellemes műsorral a megjelenteket.
Esztergályos Jenő méltatta a három fordulón eredményesen szereplő negyedéves hallgatók teljesítményét, a versenybe szállt tanítók módszerújító teljesítményét. Közölte, hogy április 9-én születnek meg az eredmények az itt működő zsűri pontozása alapján.
Ezt követte a tételhúzás, a versenyzők rövid bemutatkozása.
Az esti közös vacsorán a szakmai és baráti beszélgetés jó alkalom volt arra, hogy a versenyzők találkozzanak az osztályfőnökökkel.
Másnap reggel három tanító és három végzős hallgató lépett a „ringbe”.
Kozik Enikő szarvasi hallgató bizonyította, hogy alaposan elsajátította a matematika tantárgy szakmai fogásait. A szorzást és a vele összefüggő becslést élvezettel gyakorolták a tanulók. Tanító és kisdiák egyaránt sokat tett a sikerért.
Törőcsik Anna nyíregyházi hallgató derűs, mosolygós alkata megkönnyítette a gyerekeknek az írásbeli szorzást. A szöveges feladatok és szabályjátékok tanulását szívesen fogadták a gyerekek.
Héjja Norbert szegedi tanítójelölt a kerület mérését és számítását változatos feladatokkal kedveltette meg a tanulókkal.
Vargáné Darida Marianna nyíregyházi, Sugárné Ágoston Magdolna miskolci, valamint Mészárosné Pap Márta pápai tanítónő egyaránt elégedettek voltak a gyakorlóiskolai osztályok ismereteivel, magatartásával és kooperatív tevékenységével. Jó volt hallani az elismerő szavakat, melyek a zsűrivel folytatott óraértékelések során hangzottak el.
Két rangos zsűri mérte a teljesítményeket: A hallgatói tanításokat Hegyváriné Pauló Mária tanügyigazgatási szakértő elnökletével Pomázi Imréné igazgatóhelyettes, Csekné Szabó Katalin és Szilas Ádámné tankönyvszerzők értékelték. A vezető tanítók munkáját, Dr. Szvathné dr. Szalay Márta igazgató, egyetemi docens elnökletével Kuruczné Borbély Márta és Varga Lívia tankönyvszerzők véleményezték.